29.2.2012

בנזין בכל מחיר

עקב העלאת מחיר הבנזין הלילה ל- 8 ש"ח וסירוב הממשלה להוריד את מס הבלו בכדי להקל אזרחיה בטענה כי ההעלאה תעודד שימוש בתחבורה ציבורית- החלטתי לבדוק אפשרות זו. ברשותי שתי מכוניות, אחת בבעלות פרטית שמשמשת את אשתי והשניה בליסינג תפעולי יקר במיוחד ולכן ויתור על רכב זה ישפר פלאים את הכנסתנו החודשית.

אני מתגורר בישוב בעמק חפר ואני עובד בהרצליה פיתוח. במידה ואני מתבסס על תחבורה ציבורית באפשרותי להגיע לעבודה בדרכים הבאות:
1. מונית.
2. אוטובוס מהמושב לנתניה ומשם אוטובוס/ מונית שרות להרצליה.
3. אוטובוס מהמושב לאזור התעשיה הישן בנתניה, הליכה רגלית לתחנת הרכבת ומשם להרצליה.

מונית זה עניין יקר אז ויתרתי מראש. עניין הרכבת קוסם לי, אך יחד עם זאת מדובר בהליכה רגלית באש ובמים (תלוי בעונה) לא קצרה (לבעל מוגבלות בניידות) והרכבת... כמו רולטה- לפעמים יש לפעמים אין ולכן גם אפשרות זו נפסלה.

נותר לבדוק את נושא האוטובוסים אעפ"י שגם הורדה במחלף הסירה דורשת הליכה ארוכה לעבודה, אך אני לא רוצה להראות קטנוני. התקשרתי לנתיב אקספרס, מפעילת הקוים מנתניה לישוב בו אני גר, בכדי לברר מועדי יציאה של אוטובוסים מהמושב (אין לי אפשרות ללכת לכניסה עקב בעיית מרחק) ולהלן הממצאים:
אוטובוס ראשון לנתניה יוצא ב 09:30 והנסיעה אורכת כ 40 דקות בממוצע. מיותר לציין שכבר בשלב הזה נפסלה האפשרות להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית, אך המשכתי בבירור הפרטים... מסתבר שמהמושב ניתן להגיע לנתניה 5 פעמים ביום- רק 5 אוטובוסים נכנסים למושב וחוזרים לנתניה (האחרון בשעה 16:50).
בכדי לחזור מהעבודה למושב לרשותי שני מועדי נסיעה מנתניה לישוב. הראשון ב 17:35 מצריך לצאת ב 16:00 אחרי שנאלצתי להגיע לעבודה ב 11:00 לפחות בסידור זה, כלומר 5 שעות עבודה. השני ב 20:00, כלומר לצאת ב 18:30 לתפוס אוטובוס לנתניה ממחלף הסירה לנתניה ומשם הביתה ובהתחשב בכך שהגעתי ב 11:00 לעבודה אני לא מאמין ש 8.5 שעות עבודה יספקו את מנהלי החברה בה אני מועסק.

אנשים אופטימים מקסימים בעיניי. היכולת לראות תמיד את חצי הכוס המלאה היא תכונה שאני צריך לטפח. זה באמת מקסים ששרי ממשלתנו רואים בהמשך הטלת מס הבלו הגבוה שירות לציבור ועידוד לשימוש בתחבורה ציבורית, רק חבל  שתחבורה ציבורית איננה קיימת במדינת ישראל 2012 ולכן מה שנותר לעשות הוא להיות קהל שבוי כצרכן בנזין וגם אם יעלה 15 ש"ח  לליטר, אני אשלם את המחיר.

האמת שיש לי אפשרות נוספת- לעבור לחקלאות. להיות רפתן כמו אבא שלי. למי אכפת שגם את הענף הזה הממשלה רוצה להרוג, העיקר שאני לא צריך עוד רכב.

חבצואל היבוסי,
זה אפילו לא מצחיק.


3 תגובות:

הכחשאי אמר/ה...

1. מה היה קורה אם היית נוסע במונית למקום שיש בו אוטובוסים תכופים? התקציב היומי שלך מוויתור על רכב ליסינג הוא נניח 2000 שח נטו לחלק ל-20 ימי עבודה = 100 ש"ח ליום. זה מספיק למוניות ב-40 ש"ח לכל כיוון, שזה לא מעט.

2. מי שעושה יוממות מיישוב כפרי לעולם יצטרך רכב. בגלל זה יישובים כפריים הם מאוד מזיקים לסביבה. זה רק הוגן שישולם על זה מס דלק. אולי אם מחיר הדלק היה 15 ש"ח היישוב היה מארגן שאטל לבנימינה או לחדרה. או שכל היוממים היו מארגנים קארפול.

בלי קשר, אתה צודק שאין בישראל תחבורה ציבורית שאפילו מתקרבת לרף התחתון.

קיסלר יניב אמר/ה...

1. למה הוצאות נסיעה אמורות להגיע לסכום שכזה? נניח שיש לי רכב פרטי (שאיננו בליסינג) הוצאות הרכב קטנות לחודש. שימוש במונית יחרוג מהסכום שהוקצב (צריך גם לחזור הביתה כל יום).

2. למעשה מה שאתה טוען הוא שישובים קטנים לא צריכים להתקיים כי הם מזהמים או לחלופין שהישוב יקים מערכת תחבורה ציבורית משל עצמו. באמת הגיוני, רק תסביר לי מאיזה תקציב ההסעות האלה אמורות לצאת ולמה המדינה לא דואגת לתחבורה ציבורית?

לפי ההצעות שלך, כולם צריכים לעבור לעיר- יאללה אני מוכר את הבית.

איציק יתום אמר/ה...

הפתרון הכי מעשי בשבילך הוא לעבוד חלק מהזמן בבית. אמנם תצטרך עדיין להחזיק ברכב אבל תצמצם את הוצאות הדלק, זמן הנסיעה ואת טביעת הרגל האקולוגית שלך.

להתראות
איציק